fredag 21 december 2012

Vad tror ni...får vi uppleva en jul till?

Jag har då bestämt mig att ta dagen som den kommer, (undergång eller inte,) och med det innefattar det även en kraftig julstämning.
Trots dagar av diverse sjukhusbesök, ompyssling av och med dotter och måg, så har en sorts ro infunnit sig. Klapparna ligger delvis under granen, delvis i en osorterad hög av "titta här ligger jag och vill bli inslagen".
En skinka skulle behöva bli bakad och griljerad, en Janssons och en sillsallad ihopknåpad. Men jag tar det som det kommer... i sakta mak och  i min takt.. det ordnar sig alltid.
Snön ligger vit på taken...Lena är vaken...ett piller eller två så man kan stå...kaffe och julmusik...är inte huset julelik?

GOD JUL !!

1 kommentar:

Anonym sa...

God Jul!
Huset ser underbart juligt ut!
Hälsa familjen, Kram