fredag 8 mars 2013

Saknaden är stor...hälsan är inte efterhängsen kan jag lova. Skulle så gärna vilja hitta igen den, åtminstone en liten bit. Har dock fått mig en del av livsnjutigt av min make...ja inga snuskiga tankar nu! Nä ... han är ju min hjälte och stora kärlek som tog med mig till vårt smultronställe; Åkerblads i Tällberg, Dalarna. Två dygn av god mat och dryck, spa och massage. En stunds återhämtning från den värkande vardagen. Njuuuutning!!!

Drömmer redan om att få åka tillbaka.

Drömmer gör jag om att få ner frön i jorden! Tomater, gurka och kanske en paprika. Skulle vara trevligt att se om jag lyckas i år. Från min plats vid köksbordet ser jag hur växthuset står där kallt , in snöat och isigt. Det dröjer inte så länge förrän solstrålarna värmer upp luften därinne och man kan se in... då tror man ätt det kanske blir en sommar. Men det var ju det där med sådden.... fast man kan ju alltid köpa plant....!
Nu drömmer vi om en vår....!!!Längtan är stor!!

Inga kommentarer: