söndag 18 november 2012

En liten historia ...
Då mina föräldrar gifte sig 1962, hölls mottagningen och bröllopsfesten hos fars syster och svåger i deras lilla lägenhet som bestod av ett litet kök, två små sovrum och ett inte alltför stort vardagsrum. Det berättas att samliga möbler från vardagsrummets bars upppå vinden i det hyreshus de bodde i. Min faster hade efter utsaga, införskaffat tre serviser för att hålla porslin och glas till alla.( Kan tänka att det var ett dyrt inköp.) När min faster och farbror flyttade efter 30 år i samma lägenhet så fann man allt porslin som så fint var undanstoppat.Mina kusiner tog hand om detta och glasen hamnade hos en som tänkte till. För igår på bröllopsdagen kom så två av kusinerna med en gratulationshälsning: två av glasen som användes vid festen! De hade dagen till ära ingraverat namn och årtal!
Jag hämtade fram mina föräldrars album med bröllopsbilder och där, där såg man dessa glas stående vid varje kuvert. En helt fantastisk gåva från familjen Andersson till Brudparet Persson!

Jag blev oerhörd rörd och varm i hjärtat över deras gåva till mina föräldrar och ett minne för livet för mig ... Tack!
Bröllopsdagen firade mina föräldrar med en enkel middag med sina närmaste...

2 kommentarer:

Maria Lundmark Hällsten sa...

Hej Lena!

Jag har sökt efter adress till dina föräldrar, vi skulle skicka tack kort, men jag hittar dom ingenstans, kan du mejla mig deras adress?
Trevlig blogg, by the way :)

Maria Lundmark Hällsten sa...

Ha, kanske skulle ha lämnat min mejladress också :)
m_hallsten@hotmail.com