lördag 13 april 2013

Min vana trogen...med psoriasis artrit

Väder: Ingen sol idag med ändå +4 och en hel del snö kvar!!

Efter två dagar med hund, diverse träning och behandling på sjukhuset känner jag mig trött och sliten.
Denna morgon har maken och jag, (mest maken), plockat undan påsken med allsköns pynt,donat och städat, ( blir en del hundhår), samt tvättat. Dottern har varit hemma ett dygn och hon hann med att baka till sin gamla mamma. Puss på henne!! Igår fixade hon middagen till oss också!! Att få sitta runt middagsbordet vi tre var en trevlig stund. Precis...tre...hennes make var på jobb. Synd för honom men tur för oss, för då blev det mer lammpaj till oss! Hihihii! (F'låt kära måg!)

Efter min senaste antibiotikum kur och pågående cortison kur har jag faktiskt haft många bra dagar. Det har nästan varit så att jag funderat i banor som att..."ska man prova på att jobba lite?". Kan idag säga att... den tanken har jag INTE längre!! Blir snabbt "utslut" efter bara en kort stund. Vila...upp igen för några minuter och mer ...vila! En fot som bråka,ett ben som inte vill och bara svullnar upp hela tiden, axlar som knakar och bränner, fingrar som inte orka hålla och ingen styrsel i armarna. Nämen...det blir säkert bättre om en stund men just nu är det inte kul!
Så det är som det har varit de senaste 12 åren...det blir en vana att ha ont men lika förbenat blir man irriterad varje gång man få den där " otrevlighetskänslan-och-orkar-inget" symtomet.
Vilken tur jag hade min dotter här som gladde sin gamla mamma och vovven som får mig att le och inte att förglömma min älskade make som ställer upp för mig i allt!
Att jag sedan har så många fina vänner och en syster som försöker "ta över" min smärta, (fast det går som dåligt med det), en gullrumpa till systerson som hjärtar mig.Tänk vilken tur jag har en sån måg, som är lång och reslig och kan va' till mycket nytta, en svåger som jag nog måste börja utnyttja mer (hehehee!!)
Det bästa med att bo där jag bor...har så vansinnigt bra grannar!!!
Älskar Er!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skickar en kram / Tegsfrun

vinmatolat sa...

Den tar jag hjärtligt emot! Kram!!

Mamma R sa...

Kram vännen! <3