lördag 27 april 2013

Nu har jag flyttat...ut gurkan till växthuset!
Japp! Så blev det!
Den kräver så mycket plats och jag tror sannerligen att den behöver massor av ljus också, så jag greppade resolut plantorna och flyttade ut dem. Ja...jag grävde inte ner dem utan dem får komma in till kvällen igen.
Så burdus är jag inte. Sen får jag väl se om dem klarar sig.
I år sådde jag senare än vanligt men jisses vad snabbare dem växte! Det är ju åtminstone 3-4 veckor kvar innan man kan plantera ut dem i växthuset skulle jag tro. Jag och maken har dock en tilltro till att det kan fungera om man ställer in ett element. Bara så man håller det under frostpunkten. Då kanske jag kan låta alla plantor flytta ut lite tidigare.
I morgon tänker jag besöka trädgårdsmässan som pågår i Umeå. Kanske får man lite mer idéer och uppsving till trödgård och annat kollijox. Vill ju ha det enkelt och smärtfritt, utan något större arbetet med det mesta,(tänkte att maken behöver inte göra allt), och dessutom ska det inspirera själ och hjärta!

Smärtfritt och inspirationsrikt med relax fick jag av en kär god vän igår. En lite tidig present i form av en ris/vete väst! In i mikron med den, lägg den över axlar och rygg, sen på med musik och stämningen blev total avslappning! Du .. den västen visste precis vad den skulle göra! En fantastisk present! Tack goa R med familj för en helt underbar presefent! Det får bli vaxningsset nästa gång! Hihihi!! (internt skämt)

Inga kommentarer: