fredag 14 juni 2013

En månad sen sist... tyvärr blir det lite lite att prata om när man mår som man mår....
än mindre händer det något spännande då man sitter inom 4 väggar.

Dottern med väninna har gjort sina veckor på sin praktikplats så dem bor inte med mig längre. Maken jobbar och jag... ja... jag sitter i växthuset, pratar med gurkan och tomaten, plockar maskrosor och öser svavel över dessa myror som invaderat trädgården!

Det har ju varit ett fantastiskt väder under lång tid med en försommar som varit helt underbar... om jag nu kunde låta bli att svälla runt lederna då det blir +22 ute.
Idag är det regn och rusk och jag har faktiskt fått tända lampor och tanken slog mig att det skulle vara skönt med en brasa i kaminen. Men där tog det stopp. Det är ju trots allt sommar!!

Så ... här sitter jag med tjocktröja, tjocksockor och dricker te och kaffe för att hålla värmen. :-)

Tjolahopp!

Inga kommentarer: